نتایجی در مورد مدول های شبه فروبنیوس و کدهای خطی

پایان نامه
چکیده

اخیراً نظریه کد گذاری روی میدان های متناهی به کدگذاری روی حلقه ها و مدول های متناهی توسعه یافته است. در این پایان نامه ضمن بررسی مختصر مدول ها و حلقه های شبه فروبنیوس، که در آنها دوگان مضاعف یک کد با خود کد برابر می شود، کدها روی حلقه ها و مدول های متناهی بررسی می شود. ماتریس های مولد و کنترل توازن یک کد و ارتباط آنها با ماتریس های متناظر کدهای روی میدان مورد مطالعه قرار می گیرند. هم چنین رتبه ی تضمینی و t- تضمینی ماتریس کنترل توازن و ارتباط آنها با فاصله ی کد k بررسی می شوند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نتایجی روی مدول های ارزیاب و شبه ارزیاب

در این پایان نامه مدول های ارزیاب و شبه ارزیاب را روی یک قلمرو صحیح معرفی کرده و با مثالی نشان می دهیم هر مدول ارزیاب در حالت کلی شبه ارزیاب نیست در حالی که این ویژگی در حلقه ها برقرار است. در ادامه شرایط کافی برای برقراری این ویژگی را برای مدولها ارائه می کنیم. سپس زیرمدول های قویا تحویل ناپذیر را معرفی نموده و مدول هایی که زیرمدول قویا تحویل ناپذیر دارند را مشخص می کنیم.

نتایجی درباره گروه های کامل

فرض کنید یک G گروه کامل باشد. در این مقاله با روش جدیدی ثابت می کنیم که هر خودریختی از گروه G را می توان به طور یکتا به یک خودریختی از گروه پوششی G گسترش داد. همچنین ثابت می کنیم اگر G یک فاکتور مرکزی از گروهی مثل H باشد آنگاه هر خودریختی از گروه G به طور یکتا به یک همریختی از گروه پوششی G به H گسترش پیدا می کند.

متن کامل

کدهای خوددوگان آزاد روی حلقه های فروبنیوس و موضعی

کدهای خوددوگان طبقه ی مهمی از کدها هستند. در این پایان نامه ثابت می شود که اگر حلقه های فروبنیوس متناهی را با استفاده از قضیه ی باقیمانده چینی به حاصلضربی از حلقه های فروبنیوس موضعی تجزیه کنیم، آنگاه کدهایی خوددوگان روی این حلقه ها وجود دارند. همچنین نشان می دهیم که تحت شرایطی کدهای خوددوگان آزاد و غیر آزاد ساخته می شوند.

15 صفحه اول

هم ارزی کدها و نتایجی در مورد کدهای جدایی پذیر با بیشترین فاصله

: این پایان نامه، به بحث در مورد مطالعه ی کدها روی حلقه های ایده آل اصلی متناهی می پردازد. برای ‏این منظور‏، سعی شده است که نتایجی در مورد قضیه ی باقیمانده ی چینی برای مدول ها ثابت شوند که با استفاده از آن ها می توان یک مدول دلخواه را تجزیه مستقیم کرد.‎ ‎‏همچنین ضمن بررسی مدول ها و حلقه های فروبنیوس‏، کدها روی حلقه ها و مدول های متناهی بررسی می شوند. با معرفی کران کدها‏، شرایط کافی برای وجود ک...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه محقق اردبیلی - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023